Ekonomi

United Airlines, uçuşlarında yapay zekayı kullanmaya başladı

HANDE BERKTAN

Havayolu şirketlerinin yaptığı önemli inovasyon alanlarından biri de yapay zeka uygulamalarına geçiş. Amerikan havayolu şirketi United Airlines, yolcuların seyahat deneyimini artırmak adına üretken yapay zekayı kullanmaya başladı.

United Airlines uçmayı kolaylaştırmak için yapay zekayı nasıl kullanıyor?

United Airlines uçağına bindiğinizde, kapı görevlileri, uçuş görevlileri ve uçağınızın zamanında kalkmasını sağlamakla ilgilenen diğer kişilerden oluşan, bir yolcu olarak sizin asla fark etmeyeceğinizi umduğunuz pek çok işi koordine eden bir sohbet odasını kullanıma soktu.

Bir uçuş rötar yaptığında, kısa mesaj yoluyla ve United uygulamasına açıklama içeren bir mesaj ulaşacak. Bu mesaj yapay zeka tarafından oluşturuluyor. Bu arada, dünyanın dört bir yanındaki ofislerdeki sevk memurları, mürettebatın FAA yönetmeliklerine aykırı olmadan yasal olarak uçağı uçurabilmesini sağlamak için bu gerçek zamanlı verilere bakıyor.

2022’de United’ın CIO’su olan Jason Birnbaum, bunun gerçekleşmesini sağlayan tüm teknolojiden sorumlu olan 1.500’den fazla çalışandan ve yaklaşık 2.000 yükleniciden oluşan bir ekibi yönetiyor.
Birnbaum, United’a katılmadan önce GE’de 16 yıl geçirdi ve teknoloji yöneticiliğinden Budapeşte merkezli GE Tüketici ve Endüstri’nin CIO’su konumuna yükseldi. 2009 yılında GE Healthcare Küresel Tedarik Zincirinin Başkanı oldu. 2015 yılında United’a Dijital Teknolojiden Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı olarak katıldı ve burada United’ın ilk yapay zeka ve makine öğrenimi tabanlı hizmetlerinden ve uçuşların tüm operasyonel sürecini dijitale taşınmasından sorumlu yönetici oldu.
United’ın CIO’su, United’ın yapay zeka konusunda oldukça iyimser olduğunu söyledi. Birnbaum “Seyahat endüstrisinde yapay zekanın hem müşteri hem de çalışanlar için kullanılabileceği birçok farklı alanı olduğunu düşünüyorum.” dedi.

Birnbaum, örnek vererek “Uçağınız rötar yaptı. Peki beni, New York yerine Philadelphia’ya götürebilir misiniz? Beni yakına getirebilir misin? Bu gibi sorunların çözümünde etkileşimin yapay zeka için harika bir kullanım örneği olduğuna inanıyoruz.” açıklamasını yaptı.

Pilotlar için yapay zeka mı?

Birnbaum’un ekibi, uygulamada gecikme hikayelerini otomatik olarak yazan sistemi oluşturduktan sonra üretken yapay zeka teknolojisini nerede kullanabileceğini düşünüyor ki şirketin bir sonraki planı, üretken yapay zekayı kullanacağı alanın, pilotların genellikle kalkıştan önce verdiği kısa brifing alanı olması bekleniyor.

haber-sarayduzu.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Bucaklı Escort
Hürriyet Escort
Maltepe Escort
Cihangir Escort
Sazlıbosna Escort
Necip Fazıl Kısakürek Escort
Akpınar Escort
Soğuksu Escort
Yavuz Selim Escort
Poyrazköy Escort
Rami Yeni Escort
Sultangazi Escort
Fulya Escort
Harbiye Escort
Sahilköy Escort
Dursunköy Escort
Duatepe Escort
Demirkapı Escort
Güzelce Escort
Yazlık Escort
Yeşilbayır Escort
Çayırbaşı Escort
Yeşilköy Escort
Çanta Escort
Cevizlik Escort
Zuhuratbaba Escort
Yeşilbayır Escort
Yalıköy Escort
Kavaklı Escort
Yenidoğan Escort
Oklalı Escort
Mehmet Akif Ersoy Escort
İnceğiz Escort
Mecidiyeköy Escort
Paşabahçe Escort
Tozkoparan Escort
Yeni Mahalle Escort
Camiikebir Escort
Yunus Emre Escort
Emirgan Escort
Cumhuriyet Escort
Demirtaş Escort
Kazım Karabekir Escort
Mehmet Nesih Özmen Escort